Case facts

Kunde Second Female

By København

Se Galleri

Nyt shopkoncept skal bane vejen for fortsat vækst

Hvis modebrandet Second Female skal fortsætte med at vækste, er det nødvendigt hele tiden at tænke nyt. Virksomheden ønskede at skabe et shopkoncept, som kan bruges på tværs af markeder, og som tydeligt afspejler virksomhedens brandunivers.

Resultatet blev et stilfuldt brandkoncept til 5 spritnye varehuse i Holland – og som fremadrettet kan bruges på alle markeder. 

Sådan fik Second Female et stilfuldt brandkoncept til 5 spritnye varehuse 

”Vi var nået til et punkt på nogle af vores markeder, hvor vi blev nødt til at tænke nyt for at fortsætte med at vækste. Så da vi blev tilbudt at åbne 5 shopper i en ny kæde i Holland, synes, vi det var en spændende mulighed”. 

– Nicoline Florin,
Key Account Manager & PR hos Second Female

Det var vigtigt at skabe et shopkoncept, der kan positionere Second Female som et moderne modebrand med international karakter – og som matcher vores profil i mange år.

Second Female er kendt for sit feminine og sofistikerede udtryk, der har referencer til skandinaviske værdier. Der blev arbejdet omhyggeligt med at skabe et visuelt udtryk, der afspejler brandets fokus på ubesværet luksus og funktionalitet. 

”Det var en stor investering for os. Så vi ville vi selvfølgelig gerne udvikle nogle rigtig fine shopkoncepter, som kunne bruges på alle markeder fremadrettet.

Vi vidste, at vi stod overfor et projekt, der ville kræve en masse tid og viden, som vi ikke selv ligger inde med. Allerede under første møde blev vi bekræftet i, at det ikke var noget problem at få det, vi søgte i forhold til kvaliteter, materialer osv. Easyfair havde ingen begrænsninger på, hvad vi kunne få udviklet for at tilpasse shopkonceptet til vores univers. Det var bare et spørgsmål om at komme i gang. ”

– Nicoline Florin,
Key Account Manager & PR hos Second Female

Second Female CIFF 2017

Alt stod klar til tiden – trods udfordringer med byggeriet

Der var lagt en stram tidsplan for de 5 nye varehuse, som Hudson Bay skulle opføre i Holland. Men på trods af stramme deadlines var varehuset ikke klar, da montøren fra Easyfair stod klar til at sætte shoppen op.

”Selvom vi måtte improvisere lidt, var alt klar til tiden. Det er super dejligt at arbejde med folk, der løser de udfordringer, der kommer. Det resulterede i, at vores shop var én af de første, der stod klar. Vi var nærmest foran tidsplanen. Så der var ikke en finger at sætte på samarbejdet.

Selvom tempoet er højt, skal der være styr på detaljerne

”Vi er vant til at arbejde meget hurtigt. Det var derfor skønt at møde nogle folk, der var løsningsorienterede, og som vendte retur på alt. Det første setup vi fik tilsendt var super detaljeret, og noget vi aldrig selv ville kunne have gjort.

”Vi blev faktisk overraskede over, hvor mange detaljer, man skal være opmærksom på – og som vi på daværende tidspunkt ikke engang havde spottet. Her var det rart at vide, at man havde med erfarne folk at gøre”.

Nu kan vi hurtigt sætte flere shopper op

”Vi har ikke behøvet ansætte en afdeling til at varetage shopkonceptet, da det blev outsourcet til Easyfair. Vi har selvfølgelig brugt tid på at udvikle selve konceptet i samarbejde med vores designteam, men nu hvor det ligger klart, kan vi hurtigt sætte flere shopper op – uden det kræver så frygtelig meget”. 

Vil du vide mere?

Jakob Nøddesbo
Konceptudvikler

Skal vi mødes?

Book et møde
med det samme

Du bestemmer hvor og hvornår!

Book et møde

Vælg blot et tidspunkt, så mødes vi.

Dato
Udfyld venligst dette felt
Kl.
Udfyld venligst dette felt
Udfyld venligst dette felt
Udfyld venligst dette felt
Udfyld venligst dette felt
Udfyld venligst dette felt
Udfyld venligst dette felt
Udfyld venligst dette felt
Udfyld venligst dette felt
Scroll to top